sunnuntai 6. maaliskuuta 2016

HAWAII 20.2.-26.2.2016

About viikko sit tulin takasin meiän Hawajin reissulta ja nyt voisin vähän kertoo siitä! Vietettiin siis yks viikko Hawajilla, Honolulun saarella. Oli kyl yks vaihtovuoden kohokohdista!!! Toi oli MPD-tours:in järjestämä reissu ja yhteensä meitä oli siellä 45 vaihtaria. Matka oli tosi hyvin organisoitu, ku ei ollu liikaa järjestettyä tekemistä, mut paljon vapaa-aikaa! Lähinnä aamusin oli jotain järkättyä esim. et mentiin Pearl Harbouriin, snorklaamaan, Catamaran vene-ajelulle tai  hiking, ja sen jälkeen oli vapaa-aikaa illalliseen asti ja illallisen jälkeen oli taas vapaa-aikaa. Tuntu iha omalta lomalta, mut oli kans kiva et oli järkättyjä juttuja nii pääs näkee paljon kaikenlaista.

Mun kaksoissisko, serkku ja paras kaveri oli mukana samalla reissulla! Oli ihana päästä näkemään niitä ja puhumaan kunnolla suomea! Kyllä siinä itku sit tuli, ku joutu taas sanoo moikat. Tapasin myös monta muuta vaihtaria ympäri maailmaa ja oli kiva jakaa kokemuksia ja kuulla miten muilla on mennyt ja saada uusia kavereita.

Vapaa-aikaa meillä siis oli paljon ja yleensä sillon mentiin vaan  rannalle makoilemaan ja uimaan tai vuokrattiin surffilaudat ja mentiin surffaamaan! Mun host-iskä on kerran vieny mut aikasemmin surffaamaan nii oli tosi kiva päästä uudestaan! Käytiin myös shoppailemassa ja syömässä ja löhöilemässä hotellin uima-altaalla ja nautittiin vaan Hawajin auringosta ja ihanasta seurasta.

Viikko meni kyl iiiiihan liian nopeesti. Tuntu ku oltais oltu siel vaa 2 päivää... Mut oli kyl joka pennin arvonen reissu ja unelma ois joku päivä päästä vielä uudestaan.

Pearl harbor memorial

ups kameran päivämäärät vähä sekoili

lauantai 2. tammikuuta 2016

XMAS BREAK

Nyt on melkei kahen viikon loma takana, ylihuomenna taas koulun penkille. Tuntuu hullulta, kuinka nopeesti aika on menny! Siit on nyt melkein 5kk ku tänne saavuin, ja saman verran ois tätä reissua enää jäljellä, eli puolvälissä ollaan. :O

Jouloman vietin ihan kotosalla ja kavereiden kanssa hengaillessa. Täällä nyt ei pahemmin lunta ollu, mut oli kiva päästä vähän talvisiin tunnelmiin ku ajettiin yheks päiväks host iskän kanssa Lake Tahoelle laskettelemaan.

Ite joulu meni kivasti, mut ei tuntunu yhtään joululta. Vaik joululauluja ja jouluvaloja oli kaikkialla, nii joulutunnelma puuttu. Täällä lahjat avattiin 25. päivä aamulla. Sain kyllä kivoja lahjoja, en oikee ees mitää osannu odottaa. Sitte illalla meille tuli paljon host perheen sukulaisia ''jouluaterialle''.

Järjetöntä et vuosiki vaihtu jo. 2016, ei uskois. Nyt voin sanoo et tänä vuonna pääsen taas näkemään mun rakkaitta Suomessa. Vaikka kova ikävä perhettä ja kavereita onki, samalla alkaa ahistaa et kohta tää kaikki täällä on jo ohi. Nyt ei voi muutaku nauttia näistä hetkistä!

Leivottiin pikkusen kanssa pipareita

Nutcracker baletissa

maanantai 7. joulukuuta 2015

Thanksgiving break

Thanksgiving breikki kesti meil kokonaise viikon ja oli kyl ihana vaa rentoutuu! Host iskä vei mut koklaa surffaust ekaa kertaa ja oli iha sikaa kivaa! En malta oottaa et mennää uudestaa! Oliha se vesi vähä vilposta, mut märkäpuvuil selvittiin. :) Kavereiden kaa käytii kans ikeas yks päivä, mikä tuntu tosi oudolt ku en ees tienny et tääl ois ikea ja tuntu ku oisin ollu suomes melkeenpä haha. Kävin myös salil joka päivä ja ekaa kertaa testasin joogaa!

Ite thanksgiving sit vietettiin San Fransiscossa mun host perheen sukulaisten luona. Vieraita oli about 25 ja siel oli muutama munki ikäne nii hengailin aik paljo niiden kaa. Ruokaa oli PALJON. Ja jälkkärii. :P Perinteisiin kuuluu thanksgiving kalkkuna, stuffing ja mashed potatoes/sweet potatoes sekä tottakai kurpitsapiirakka, mikä oli mun lemppari! Harmi ettei oo thansgivingist mitää kuvii mun puhelimes :/

Lomaviikon aikana tuli kans perheen kanssa käytyä raveissa, mikä oli iha hauska kokemus, ku en oo ikin aikasemmin käyny. Kaikki oli siel iha viimesen päälle laitettu ja fancyy.

49ersien peliki tuli nähtyä! Oli kyl tosi siistii vaik hävittiinki..

Nyt ku joulu alkaa lähestyä, nii on tullu vähä koti-ikävä, mut eiköhän tää tästä.

Felt good after surfing!!

Ikeassa lounaalla 8)

Let's gooo 49ers!

torstai 12. marraskuuta 2015

11.11.15

Eilen, eli 11.11 oli veteran's day nii meil oli vapaapäivä koulusta. Suunnattiin muutaman kaverin kanssa viettämään kivaa päivää San Fransiscon Bay arealla. Oli tosi kiva saada päivä vapaaks keskellä kouluviikkoa ja kaikenlisäks sää oli täydellinen!